Na lęki i depresję

Lęki to stan chorobowy, który często nie jest właściwie rozumiany przez innych. Najczęściej jeśli powiesz komuś, że masz stany lękowe to on prawdopodobnie spojrzy na Ciebie i powie coś w stylu; „ciężki dzień w pracy?”

Oprócz lęków dnia codziennego, które większość z Nas doświadcza, stany lekowe są bardzo złożonym zaburzeniem.

Czym są stany lękowe ?

Lęki to powszechnie znane emocje, które odczuwamy przed wydarzeniem się czegoś stresującego, jak np. jakiś egzamin czy podjęcie ważnej decyzji. Stany lękowe natomiast to coś zupełnie innego.

Zaburzenia na bazie stanów lękowych są o wiele bardziej poważne i mogą nawet umożliwiać prowadzenie normalnego życia. Często mówi się także, że stany lękowe, że to nie choroba, a raczej zaburzenia psychiczne. Ze stanami lekowymi mamy do czynienia gdy się martwimy i lęki mogą nawet uniemożliwiać normalne życie. Długotrwałe stany lękowe mogą prowadzić do wielu zaburzeń zdrowotnych, a także do choroby psychicznej jeśli nie będą leczone.

 

Zaburzenia lękowe najczęściej występują w postaci:

  1. Lęki przed innymi – sytuacja, kiedy boisz się uczestniczyć w różnych sytuacjach gdzie jest sporo ludzi
  2. Napady paniki – ataki paniki, których co jakiś czas doświadczasz. Najczesciej pojawia się także przy nich uczucie presji w klatce piersiowej, pocenie a to może nawet prowadzić do ataków serca.
  3. Ogólne zaburzenia lękowe – kiedy ciągle się martwisz o sytuacje dnia codziennego.

 

Objawy zaburzeń na tle lękowym:

  • ataki paniki
  •  problemy ze snem
  • suchość w ustach
  • napady zimna lub pocenia
  • nudności

 

Leczenie

Wiele środków antydepresyjnych może pomóc także na zaburzenia lękowe.

 

Radzenie sobie z lękami

Nie ma jakiegoś cudownego leku na stany lękowe, ale utrzymywanie zdrowego i w miarę bezstresowego trybu życia może im zapobiegać. Należą do nich:

  • Zdrowa dieta. Picie jak najmniejszej ilości alkoholu i napojów zawierających kofeinę
  •  Regularne ćwiczenia fizyczne. Ćwiczenia takie jak spacery w szybkim tempie, bieganie czy jazda na rowerze pomagają się w pozbyciu z naszego organizmu chemikaliów powodujących stres – czyli coś co jest bezpośrednio połączone z lękami.
  • Wysypianie się. Sen także jest bezpośrednio połączony ze stanami lękowymi. Dlatego bardzo ważne jest dobre wysypianie się

 

Olej Konopny CBD na Lęki i Depresję

 

Już od wielu lata w krajach takich jak USA olej konopny jest używany jako skuteczny specyfik na lęki i depresję. Cały czas prowadzone są także nad nim kolejne badania naukowe. Efekty działania oleju CBD na stany lekowe są jednym z najbardziej intrygujących i najbardziej dotowanych badań nad medyczną marihuaną.

W 2011 grupa naukowców przeprowadziła badanie, które zrewolucjonizowało myślenie na temat oleju CBD i lęków. Wzięto 10  osób z zaburzeniami lękowymi społecznymi, które się do te pory na to nie leczyły. Podzielono tą grupę na pół i połowie podano 400 mg CBD, a drugiej połowie tzw. placebo. Badania wykazały, że osoby, które otrzymały olejek CBD o wiele bardziej miały złagodzone symptomy lękowe niż w przypadku grupy, której podano placebo.

 

Dawkowanie oleju konopnego CBD na stany lękowe i depresje

Żeby odpowiedzieć na pytanie jakie jest najlepsze dawkowanie oleju CBD na leki najlepiej skonsultować się najpierw z lekarzem.

Tak jak w przypadku innych leków odpowiednie dawkowanie CBD często zależy od Twojego wieku, wagi, sytuacji zdrowotnej i tego jaki efekt chcesz osiągnąć. Mając to na uwadze, jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać zaczynając z olejkiem konopnym CBD:

Zasada 1 – Zaczynaj od małych dawek. Olej CBD bez względu na to czy jest w najczystszej postaci czy też pozyskany z medycznej marihuany będzie działał na każdego inaczej.

Zasada 2 – Stosuj dawki regularnie. Nie stosuj małej dawki przez 1 dzień a na drugi natychmiast przeskakuj do większej. Ważne jest, żeby twój organizm przyzwyczaił się do CBD. Zwiększaj więc dawkę dopiero po dłuższych okresach stosowania.  Nie zniechęcaj się także jeśli nie zobaczysz efektów natychmiast. Niektóre osoby mówią, że dopiero po regularnym stosowaniu przez okres 2 tygodni zaczęli zauważać pozytywne rezultaty.

Bardzo ważne jest znaleźć odpowiednią dawkę, która będzie skuteczna w Twojej sytuacji. Zwiększając dawkę po dłuższych okresach będziesz w stanie znaleźć idealną kombinację która da Ci uczucie odprężenia i wyeliminuje lęki.